woensdag 28 december 2011

Baan zoeken via Twitter en LinkedIn niet populair

Uit een peiling van jobbird.com is gebleken dat maar een klein deel van de Nederlanders Twitter en LinkedIn gebruiken om een nieuwe baan te vinden. 7 procent van de werkzoekenden vindt LinkedIn de beste manier om een nieuwe baan te komen, terwijl bij Twitter dit aantal maar op 3 procent ligt. De werkzoekenden vinden vacaturesites de beste manier om een nieuwe werkgever te vinden.
Tegenwoordig als mensen onderweg zijn wordt met o.a. de smartphone of telefoon even vlug gekeken op vacaturesites om te zien of er aantrekkelijke vacatures aanwezig zijn. Mensen kunnen op elk moment van de dag even kijken of er nieuwe vacatures zijn, of ze nu onderweg zijn naar het werk of even pauze hebben, door de enorme toename van de smartphones in Nederland is online op de smartphone even zoeken naar vacatures een grotere branche geworden dan LinkedIn en Twitter.
Voor personeelsadviseurs van bedrijven hoeft dit niet ongunstig te zijn denk ik. Via social media en vacaturesites waar mensen hun CV achter laten kunnen zij, als ze een openstaande vacature hebben makkelijk even zoeken naar een geschikte kandidaat. Als de kandidaat een CV heeft achtergelaten. Ik denk dat personeelsadviseurs binnenkort ook ( of ze doen dit al ) met hun smartphone zullen gaan kijken of er reacties op een bepaalde vacature zijn. Het mobieltje gaat in ieder geval een steeds grotere rol spelen in het leven van werknemers en werkgevers. Zeker ook voor de wervingssector van HRM. Dit is een arbeidsmarktontwikkeling waar we nu veel van zullen horen.

Door: Sander de Koning
Klas: 1G
Bron: Loon M. van (9 december 2011) Baan zoeken via Twitter en LinkedIn niet populair. Geraadpleegt op 28 december 2011, http://www.nu.nl/werk-en-prive/2689287/baan-zoeken-via-twitter-en-linkedin-niet-populair.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten